W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

BIP

Portal

Realizacja celów zrównoważonego rozwoju w SP9

cel 7 - czysta i dostępna energia

Warsztaty ekologiczne „Ekologia Młodego Mieszczucha”

Ośmioro dzieci stoi przy tablicy, na której jest duże żółte słońce, pod spodem kolorowy parasol i kilka kropli deszczu. Po prawej i lewej stronie  hasła ekologiczne: "Darmowy transport komunikacją miejską", "Korzystaj z ekologicznych źródeł energii", "Nie pal śmieci, oszczędzaj prąd w domu", "Ograniczenie ruchu drogowego", :Korzystaj z komunikacji miejskiej". Jeden uczeń trzyma tabliczkę z symbolem numer 7: czysta i dostępna energiaOśmioro dzieci stoi przy tablicy, na której jest duże żółte słońce, pod spodem kolorowy parasol i kilka kropli deszczu. Po prawej i lewej stronie  hasła ekologiczne: "Darmowy transport komunikacją miejską", "Korzystaj z ekologicznych źródeł energii", "Nie pal śmieci, oszczędzaj prąd w domu", "Ograniczenie ruchu drogowego", :Korzystaj z komunikacji miejskiej". Jeden uczeń trzyma tabliczkę z symbol numer 7: czysta i dostępna energia

cel 5 - równość płci

W klasach 6b i 7b odbyła sie rozmowa o równości płci jako powszechnym prawie człowieka i fundamencie zrównoważonego świata, w którym ludzie mogą żyć w pokoju i dobrobycie psychofizycznym. Pani psycholog (Sandra stachowska) rozmawiała z dziećmi m.in. o dyskryminacji, przemocy, dostępie do edukacji, ważnych stanowiskach, polityce, możliwości rozwoju, pracy, chorobach, życiu społecznym, cywilizacyjnym, pozycji kobiet na świecie, przymusowych małżeństwach, okaleczaniu ciała, tożsamości i orientacji seksualnej. Uczniowie wykazali się dużą wiedzą i jeszcze większym zainteresowaniem tematem.

Osiemnaścioro dzieci stoi, uśmiechają się. Jedna uczennica trzyma tabliczkę z symbolem numer 5: równość płcigrupa uczniów stoi wokół ławek. W jednej ławce sieci pani odwrócona tyłem do aparatu. Jedna uczennica trzyma tabliczkę z symbolem numer 5: równość płci

cel 6 - czysta woda i warunki sanitarne

Podczas wycieczki do Hydropolis został zrealizowany cel związany z zapewnieniem wszystkim dostępu do czystej wody.

klasa 4b przed drukarką wodną. Jeden uczeń trzyma tabliczkę z symbolem numer 6 - czysta woda i warunki sanitarneKlasa 6a przed wejściem  do Hydropolis. Jeden uczeń trzyma tabliczkę z symbolem numer 6 - czysta woda i warunki sanitarne

cel 13 - działania w dziedzinie klimatu

W ramach warsztatów ekologicznych dosadzamy rośliny liściaste w szkolnym ogrodzie.

troje dzieci stoi. Chłopiec trzyma grabie, dziewczynka opiera się na kiju, obok stoi pudełko z sadzonkami drzewek. Jeden uczeń trzyma tabliczkę z celem 13:  działania w dziedzinie klimatu

cel 1 - koniec z ubóstwem

W ramach działań mających na celu przeciwdziałanie ubóstwu i wsparcie osób znajdujących się w trudnej sytuacji materialnej, podejmujemy szereg działań. W szkole prowadzone są zbiórki odzieży, przyborów szkolnych, żywności. Uczniowie dożywiani są posiłkiem obiadowym, korzystają też z drugich śniadań. Działania mają na celu wyeliminowanie ubóstwa.

Na stole leż poskładane w kosteczkę kolorowe ubrania i stoją zielone buty. Na ubraniach stoi tabliczka z celem 1: koniec z ubóstwem

Poskładane w kostkę pięć bluz. obok stoi tornister i dwa małe plecaki, przed nimi leż kredki, plastelina, farbki i blok. O plecak oparta jest tabliczka z celem 1: koniec z ubóstwem  Na stole leży stos bułek zapakowanych w woreczki. Za bułkami stoi tabliczka z celem 1: koniec z ubóstwem  Na stole stoi talerz z zupą. Za talerzem stoi tabliczka z celem 1: koniec z ubóstwem

cel 3 - dobre zdrowie i jakość życia

Uczniowie podczas zajęć z techniki przygotowali warzywne tortille.

Jedna dziewczynka siedzi przy stole. Na stole leży tortilla zrobiona przez dzieci na lekcji. Druga dziewczynka trzyma tabliczkę z celem 3: dobre zdrowie i jakość życiaDwóch chłopców siedzi przy stole i jedzą zrobione przez siebie tortille. Na stole stoi tabliczka z celem 3: dobre zdrowie i jakość życia. Z tyłu przy dwóch stolikach stoi po dwóch uczniów, którzy robią tortille.

cel 2 - zero głodu

W klasie 7d przeprowadzono warsztaty dotyczące drugiego z 17 Celów Zrównoważonego Rozwoju. Jego pełne brzmienie to: „Wyeliminowanie głodu, osiągnięcie bezpieczeństwa żywnościowego i dostępu do lepszego odżywiania, promowanie zrównoważonego rolnictwa”. Warsztaty składały się z pogadanki włączającej uczniów do poznawania informacji o problemie głodu i niedożywienia na świecie, zapoznania się z krótkim filmem, którego bohaterka jest dotknięta problemem głodu. Następnie uczniowie pracując w grupach wykonywali ulotkę na temat możliwych rozwiązań tego zjawiska na świecie.
 Na tablicy multimedialnej wyświetlone jest zdjęcie czarnej kucającej kobiety i napis: I worry is not enough .Na tablicy przyczepiony jest plakat z napisem: zero głodu na świecie. Przed tablicą stoi ośmioro dzieci. Jeden uczeń trzyma tabliczkę z celem 2 - zero głodu.Przy trzech stolikach siedzą uczniowie i w skupieniu rysują.Plakat zrobiony przez dzieci z napisem: podziel się zamiast wyrzucać. Dwie ręce i przekreślony worek na śmieci. 

Drukuj Zapisz do PDF