Realizacja celów zrównoważonego rozwoju w SP9
RSScel 7 - czysta i dostępna energia
Warsztaty ekologiczne „Ekologia Młodego Mieszczucha”
cel 5 - równość płci
W klasach 6b i 7b odbyła sie rozmowa o równości płci jako powszechnym prawie człowieka i fundamencie zrównoważonego świata, w którym ludzie mogą żyć w pokoju i dobrobycie psychofizycznym. Pani psycholog (Sandra stachowska) rozmawiała z dziećmi m.in. o dyskryminacji, przemocy, dostępie do edukacji, ważnych stanowiskach, polityce, możliwości rozwoju, pracy, chorobach, życiu społecznym, cywilizacyjnym, pozycji kobiet na świecie, przymusowych małżeństwach, okaleczaniu ciała, tożsamości i orientacji seksualnej. Uczniowie wykazali się dużą wiedzą i jeszcze większym zainteresowaniem tematem.
cel 6 - czysta woda i warunki sanitarne
Podczas wycieczki do Hydropolis został zrealizowany cel związany z zapewnieniem wszystkim dostępu do czystej wody.
cel 13 - działania w dziedzinie klimatu
W ramach warsztatów ekologicznych dosadzamy rośliny liściaste w szkolnym ogrodzie.
cel 1 - koniec z ubóstwem
W ramach działań mających na celu przeciwdziałanie ubóstwu i wsparcie osób znajdujących się w trudnej sytuacji materialnej, podejmujemy szereg działań. W szkole prowadzone są zbiórki odzieży, przyborów szkolnych, żywności. Uczniowie dożywiani są posiłkiem obiadowym, korzystają też z drugich śniadań. Działania mają na celu wyeliminowanie ubóstwa.
cel 3 - dobre zdrowie i jakość życia
Uczniowie podczas zajęć z techniki przygotowali warzywne tortille.
cel 2 - zero głodu
W klasie 7d przeprowadzono warsztaty dotyczące drugiego z 17 Celów Zrównoważonego Rozwoju. Jego pełne brzmienie to: „Wyeliminowanie głodu, osiągnięcie bezpieczeństwa żywnościowego i dostępu do lepszego odżywiania, promowanie zrównoważonego rolnictwa”. Warsztaty składały się z pogadanki włączającej uczniów do poznawania informacji o problemie głodu i niedożywienia na świecie, zapoznania się z krótkim filmem, którego bohaterka jest dotknięta problemem głodu. Następnie uczniowie pracując w grupach wykonywali ulotkę na temat możliwych rozwiązań tego zjawiska na świecie.