Projekt - Zniwelowanie skutków pandemii COVID-19
RSSProjekt pt.: „Zniwelowanie skutków pandemii COVID-19 wśród uczniów szkół podstawowych z terenu Gminy Miejskiej Dzierżoniów”
współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, dofinansowany w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Dolnośląskiego na lata 2014-2020
Beneficjent projektu: Gmina Miejska Dzierżoniów
Podmioty realizujące Projekt:
- Szkoła Podstawowa nr 1 im. Noblistów Polskich w Dzierżoniowie
- Szkoła Podstawowa nr 3 im. Komisji Edukacji Narodowej w Dzierżoniowie
- Szkoła Podstawowa nr 5 z Oddziałami Integracyjnymi im. Bohaterów Westerplatte w Dzierżoniowie
- Szkoła Podstawowa nr 9 im. Mikołaja Kopernika w Dzierżoniowie
- Projekt skierowany jest do łącznej grupy 487 uczniów z 4 szkół podstawowych na terenie Gminy Miejskiej Dzierżoniów.
Zakres projektu określony został na podstawie przeprowadzonych diagnoz potrzeb szkół, analiz wyników edukacyjnych uczniów, w każdej z 4 szkół oraz zgłoszeń/rozmów z rodzicami/opiekunami uczniów z terenu Dzierżoniowa.
Odpowiedzią na zdiagnozowane potrzeby jest wdrożenie poniższych działań: organizacja zajęć dodatkowych/pozaszkolnych (koła zainteresowań, zajęcia wyrównawcze, warsztaty); opieka i doradztwo psychologiczno-pedagogiczne, w tym wsparcie uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
Cele Projektu: Realizacja powyższych zadań szczegółowych ma służyć realizacji celów projektu, tj.:
- zniwelowaniu deficytów wywołanych długotrwałą nauką zdalną i/lub hybrydową, spowodowaną pandemią COVID-19;
- zwiększeniu kompetencji kluczowych i umiejętności uniwersalnych uczniów szkół podstawowych z terenu Dzierżoniowa, poprzez realizację zajęć dodatkowych dla 397 uczniów;
- wsparciu uczniów w zakresie pomocy psychologiczno-pedagogicznej, poprzez realizację zajęć specjalistycznych dla 90 uczniów.
Planowane efekty:
- zwiększenie dostępu do wysokiej jakości edukacji podstawowej 487 uczniów szkół podstawowych z terenu Gminy Miejskiej Dzierżoniów;
- odtworzenie i budowanie prawidłowych relacji interpersonalnych, które ucierpiały na skutek obostrzeń wprowadzonych w wyniku pandemii COVID-19;
- zniwelowanie deficytów wywołanych długotrwałą nauką zdalną i/lub hybrydową u 487 uczniów objętych projektem;
- podniesienie jakości edukacji podstawowej, poprzez nabycie kluczowych kompetencji oraz właściwych postaw i umiejętności uniwersalnych u 397 uczniów objętych projektem;
- wyrównanie deficytów w zakresie pomocy psychologiczno-pedagogicznej u 90 uczniów objętych projektem.
Wartość projektu: 135 072,20 zł
Dofinansowanie UE: 114 811,37 zł
Okres realizacji projektu od 01.01.2022 do 31.12.2022 r.